Hírek : Teszt: Lnd Rover Freelander |
Teszt: Lnd Rover Freelander
2007.01.17. 16:09
Egy évtizeddel az első széria világrajötte után itthon is bemutatkozott a Land Rover legkisebb terepjárójának második generációja, a Freelander 2-es.
Emlékeim szerint valamikor 1997-ben volt a Freelander első generációjának bemutatója, amelynek vidámabb részére a Pilisborosjenő melletti felhagyott kőbányában került sor. Tíz esztendővel később hasonlóan izgalmas körülmények között próbálgathattuk az utódot is.
Változó divat
Az autó külsején elsőként a hátrabiggyesztett pótkerék hiánya tűnt fel. Állítólag ennek a divatja már lejárt, egyre több hobbiterepjáró hátuljáról költözik be a pótkerék a csomagtartó legmélyére. Kár érte, mert így jóval kevesebb csomagnak van helye az autóban. A megszokott trend szerint nagyobb hely várja az utasokat.
Az új Freelander első lámpája kísértetiesen hasonlít a Range Rover és a Discovery fényszórójára, de azért nehéz őket összekeverni, mindnek megvan a saját, jellegzetes arca.
A középkonzolon helyet kapott a nagy testvértől örökölt, a mosógép programválasztójára hasonlító szerkezet, ami a leküzdendő terephez optimalizálja az elektronika működését. Az alapbeállítás mellett választható lehetőségek között murva, fű és hó is szerepel.
Kétféle motor
Motortere sem vészelte át a nagytakarítást, egyelőre azonban csak kétféle erőmű közül választhatnak a vásárlók. A dízel a PSA-tól származik, de állítólag a Ford itt-ott még belepiszkált, mielőtt beépítette volna a Freelander 2-es elejébe. A TD4-es - figyelem, mostantól a D betű is nagy - 2179 köbcentiméteres lökettérfogat mellett 160 lóerős teljesítményt és figyelemreméltó 400 Nm-es forgatónyomatékot kínál, ami komoly előrelépés a korábbi dízelhez hasonlítva.
Akik inkább a benzinmotort látnának a terepjárójukban, azoknak keresztben beépített soros hathengerest kínál a Land Rover. Az i6-os névre hallgató blokk 3192 köbcentis, 233 lovas teljesítménnyel. Mindkét motorhoz hatfokozatú manuális váltó jár, de a benzineshez szintén hatfokozatú automatikus is választható, ami néhány hónapon belül a dízelhez is elérhető lesz.
Nekem mondtad, hogy CBC?
A színes, szagos sajtóanyag bátran dobálódzik az elektronikus varázslatokat kódoló hárombetűs mozaikszavakkal, így az EBA, ETC, CBC, DSC, RSC mind-mind megtalálható az autóban. Aki esetleg mindegyiknek tudná a teljes nevét és pontos működését, az haladéktalanul jelentkezzen a Fókusz stábjánál.
A következő oldalon végre már össze is sarazzuk a vasakat
|