Hírek : Teszt: Mazda 3 GTA SPORT |
Teszt: Mazda 3 GTA SPORT
2007.01.12. 13:28
Kívülről csak néhány szolidabb részlet árulkodik arról, hogy egy vérmesebb jószág felé közelít a gyanútlan áldozat. A motor indítása után azonban hamar előbújik a kisördög.
A teremgarázsban a fal mellett lapító koromfekete jószág első látásra nem babonázott meg. Vad, méhsejt-mintás rács a hűtők előtt, húzott, xenon lámpákkal bélelt fényszóró, ködlámpa. Oldalról a csinos 17 colos felnik sejtetnek ugyan valamit, de ehhez hasonlót bármire fel vehet szerelni. Hátra érve már csupán a LED-ekkel zsúfolt lámpatest és egy csillogó kipufogó hívja fel magára a figyelmet.
Ajtaja a zsebemben lapuló kártya jövetelének hírére felkészül a nyitásra, majd a kilincsen lévő gombhoz érve a zár nyílik. Remek dolog, bár nem mai találmány. A kulcs, nyomkodnivaló távirányító nélküli ajtónyitás képében ismét sikerült olyat alkotni, amire a világon semmi szükség nem volt, de most, hogy van, már örülünk neki. Sőt, ha nincs, akkor már szinte hiányzik. Azt hiszem, valami hasonlót hívhatnak a marketing nemes tudományából kettesnél jobb jegyet szerzők látens szükségletnek.
Belsejében szintén semmi olyat nem találni, amitől vérbeli sportkocsi hangulat törne a bent ülőkre. Sportos csőműszerek merednek ugyan a vezető arcába, de nincs mély, kényelmetlen kagylóülés és más, a hétköznapi használatot megkeserítő cucc. A kézifék anyós oldalra telepítése nem tetszett annyira, mindenkinek jobb, ha tényleg a vezető kezénél van. Az utasoknak még a hátsó sorban sincs okuk a panaszra, széltében hosszában is jut nekik elegendő hely.
Szemfényvesztés
Az indítás amolyan "jöjjön is meg ne is, hozzon is ajándékot meg ne is" hangulatú. Slusszkulcsot ugyan nem kell dugdosni sehová, de a helyére épített fix dolgot ugyanúgy kell kezelni, mint hagyományos társát.
Aztán jön a színjáték. Gyújtás, indítás. Eközben a tetszetős műszerek kék derengésbe kezdenek, majd a narancs és vörös szín határán egyensúlyozó számok szépen felfénylenek. Látványos, nézzük meg újra. A gyárban a fénytechnikusokat itt, a csúcson még nem tudták elüldözni az autó közeléből, így visszatértek és még boldogan belerondítottak a beépített hifibe is. Az odaálmodott ide-oda pásztázó fénysort nyugodtan hagyhatták volna a dagadt ruhával másra.
Az éjszakai lámpamosás, itt vicces tud lenni. Ha már úgyis kötelező kiegészítője az amúgy remekül világító, - csak sajnos meglehetősen borsos árú - xenon-lámpának, akkor a gyártók vehetnének példát az okosabbról és megoldhatnák, hogy a fényszórók egymás után kapjanak a habos zuhanyból. Így kevésbé lenne megrázó a rövid éjszakai vakrepülés.
|